علمی

همه نکات نگهداری ، تولید و فروش پراستیک اسید

پر استیک اسید

پر استیک اسید یک مایع بی رنگ است که بوی تند و زننده ای دارد. این اسید با نام های پروکسی استیک اسید، پروکسیتان ۴۰۰۲، دزوکسون ۱، استیک پروکسید، استیل هیدروپروکسید شناخته می شود.

خواص فیزیکی و شیمیایی پر استیک اسید:

خواص فیزیکی و شیمیایی پر استیک اسید به اختصار در جدول زیر گزارش شده است.

نام ویژگی مقدار ویژگی
فرمول شیمیایی CH۳COOOH
وزن مولکولی ۷۶.۰۵ g mol
تعداد پیوندهای هیدروژنی دهنده ۱
تعداد پیوندهای هیدروژنی گیرنده ۳
تعداد پیوندهای چرخشی ۱
بار قراردادی ۰
نقطه جوش (در فشار mm Hg 760) ۱۱۰
نقطه ذوب – ۰.۲
انحلال پذیری در آب (در دمای  ۲۵) ۱۰۰۰ mg mL
دانسیته (در دمای  ۱۵) ۱.۲۲۶ g cm
فشار بخار (در دمای  ۲۵) ۱۴.۵ mm Hg

 

شرکت شیمیایی تصفیه پیشرو در زمینه تولید و فروش پر استیک اسید و ارسال به تمام نقاط ایران می باشد. جهت سفارش و خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس حاصل کنید.

۰۹۳۵۲۵۴۶۲۲۲

۰۲۱۴۹۰۱۳۰۰۰

به عنوان جایگزین، استیل کلرید و استیک انیدرید می تواند برای تولید محلول اسید با محتوای آب کمتری مورد استفاده قرار گیرد.

کاربردهای پر استیک اسید:

پر استیک اسید به صورت هم زمان به وسیله برخی شویده های لباس تولید شود. این چرخه شامل واکنش تترا استیل اتیلن دی آمین (TAED) در حضور یک محلول هیدروژن پراکسید قلیایی است. این پر استیک اسید در مقایسه با هیدروژن پر اکسید به تنهایی عامل سفید کننده بهتری است.

پلی اکریلیک اسید همچنین به صورت طبیعی در طبیعت از طریق یک سری واکنش فوتوشیمیایی شامل فرمالدهید و رادیکال های فوتو اکسنده تشکیل می شوند.

مرکز حفظ محیط زیست ایالت متحده آمریکا پراستیک اسید را در سال ۱۹۸۵ به عنوان ماده ضد میکروب برای مصارف خانگی و محیط های بسته روی سطوح سخت تأیید کرد. کاربردهای دیگر این ماده شامل کشاورزی، صنایع غذایی وکاربردهای دارویی و غیره می باشد. این اسید همچنین در فرایند تولید لبنیات و بخصوص پنیر، تجهیزات تولید مواد غذایی و پاستوریزه کردن نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای ضد عفونی کننده مواد دارویی، جلوگیری تشکیل بایوفیلم در لوله های انتقال صنعتی و ضد عفونی کننده و خالص سازی آب استفاده می شود.

در برج های خنک کننده برای ضد عفونی کردن آب از پراستیک اسید استفاده می شود.  به عنوان باکتری کش و ضد عفونی کننده مخصوصاً در تولید مواد غذایی، به عنوان واکنش گر ساخت کاپرولاکتام و گلیسرول، به عنوان اکسنده برای تولید ترکیبات اپوکسی، به عنوان عامل سفید کننده، استرلیزه کننده و به عنوان کاتالیزگر واکنش پلیمریزاسیون رزین های پلی استر کاربرد دارد.

خاصیت ضد عفونی کنندگی پر استیک اسید

پراستیک اسید خاصیت ضد عفونی کنندگی فوق العاده ای دارد و حتی در غلظت های پایین به عنوان عامل آنتی باکتریال بالقوه عمل می کند. این اسید در مقابل باکتری، مخمر ها، کپک و ویروس اثر گذار است.

دلیل عملکرد سریع آنتی میکروبیال پراستیک اسید این است که توانایی نفوذ به درون غشای سلولی  را دارد. در سلول، پراستیک اسید به صورت برگشت ناپذیر سیستم آنزیم را تخریب می کند که متعاقباً موجب از بین رفتن میکرو ارگانیسم می شود.

موارد مصرف پراستیک اسید در صنعت داروسازی و بیوشیمی

این ماده شیمیایی در صنایع مختلفی کاربرد دارد که در نوشته زیر به برخی از این موارد اشاره شده است.

ضد عفونی کننده :

پراستیک اسید، ماده مورد استفاده روی اشیای بی جان که میکرو ارگانیسم های زنده را از بین می برد یا فعالیتشان را محدود می کند است. آن ها از گند زداهایی که به صورت ضد عفونی کننده موضعی مورد استفاده روی انسان ها و حیوانات، متمایز هستند.

استفاده به عنوان اکسنده:

پراستیک اسید یک اکسنده است و جزء مولکول های الکترون گیرنده در واکنش های شیمیایی است که الکترون ها از مولکول های دیگر به آن ها منتقل می شود.

 

تهیه پر استیک اسید

پر استیک اسید همیشه به صورت مخلوط با استیک اسید و هیدروژن پر اکسید برای حفظ پایداری آن و به صورت مایع فروخته می شود.

موارد ایمنی پراستیک اسید

موارد ایمنی:

پر استیک اسید یک عامل اکسنده قوی است و برای پوست، چشم ها و سیستم تنفسی به شدت سوزش آور می باشد.

 

منابع:

[۱] Klenk, Herbert; Götz, Peter H.; Siegmeier, Rainer; Mayr, Wilfried. “Peroxy Compounds, Organic”. Ullmann’s Encyclopedia of Industrial Chemistry. Weinheim: Wiley-VCH.

[۲] Rangarajan, B.; Havey, A.; Grulke, E.; Culnan, P. D. (1995). “Kinetic parameters of a two-phase model for in situ epoxidation of soybean oil”. J. Am. Oil Chem. Soc. ۷۲: ۱۱۶۱–۱۱۶۹. doi:10.1007/bf02540983

[۳]  https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Peracetic-acid#section=Absorption-Distribution-and-Excretion

 

شرکت شیمیایی تصفیه پیشرو در زمینه فروش پر استیک اسید و ارسال به تمام نقاط ایران می باشد. جهت سفارش و خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس حاصل کنید.

۰۲۱۴۹۰۱۳۰۰۰

 

2 دیدگاه در “همه نکات نگهداری ، تولید و فروش پراستیک اسید

  1. Z گفت:

    سلام. امکانش هست در مورد فرایند تولید پراستیک اسید بیشتر توضیح دهید.

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام
      دو مقاله تخصصی در مورد تولید استیک اسید و همچنین فرآیند تولید پراستیک اسید در سایت موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.